مشاوره ویزای استرالیا

مشاوره و راهنمایی در زمینه ویزای استرالیا ، مهاجرت استرالیا, ویزای اسکیل ورکر

مشاوره ویزای استرالیا

مشاوره و راهنمایی در زمینه ویزای استرالیا ، مهاجرت استرالیا, ویزای اسکیل ورکر

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی و بررسی شرایط و مراحل آن

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی ، شرایط و چگونگی آن، قوانین پناهندگی در استرالیا، خطرات پناهندگی در استرالیا، روش هایی که می توان به عنوان جایگزین و قانونی اقدام به مهاجرت به استرالیا کرد ، در این مقاله به صورت کاملا علمی مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم. آیا مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی امکان پذیر می باشد؟ مهاجرت به روش پناهندگی چه خطراتی را به همراه دارد؟ چه قوانینی برای پناهندگی  استرالیا وجود دارد؟ در نظر داشته باشید که مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی مانند دیگر کشورها یک امر پرخطر است که برای بسیاری افراد مقدور نمی باشد. در این مقاله سعی بر این نمودیم که تمام نکات مهم و ریسک هایی که در روش مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی وجود دارد را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بی گدار به آب نزنید و آتیه خود را به خطر نندازید. لازم به ذکر است که مقاله مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی تنها به منظور افزایش آگاهی شما از خطرات پناهندگی و آشنایی شما با راه های جایگزین و قانونی آن تهیه شده و موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد. همچنین شما می توانید با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه MIE اتریش تماس حاصل فرمایید تا از خدمات آنلاین و مشاوره رایگان تلفنی در باب پناهندگی در استرالیا و روش های جایگزین پناهندگی بهره مند شوید.  

شرایط عمومی قوانین پناهندگی در استرالیا

همان طور که مستحضر هستید به ۶ روش کار، تحصیل، سرمایه گذاری، پناهندگی، تولد و ازدواج امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد و طبیعتا یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی می باشد. استرالیا ششمین کشوری است که به عنوان پهناورترین کشور جهان شناخته شده است. مساحت این کشور ۷٫۶۹۲٫۰۲۴ کیلومتر مربع است و جمعیت آن ۲۵٫۴۹۱٫۵۰۰ نفر را شامل می شود. زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد. جالب اینجاست که در کشور استرالیا دین و مذهبی به رسمیت شناخته نشده است، ولی اکثریت مسیحی هستند. در استرالیا روش های مهاجرت، به چندین روش و برنامه تقسیم می شود برنامه مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی نیز دارای چندین نوع ویزای مختلف می باشد که این روش ها برای پناهندگان و افرادی که می خواهند به واسطه پناهندگی وارد این کشور شوند، در دسترس است. در سال های اخیر تعداد پرونده های موفق مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی در این کشور حدود ۱۳٫۷۵۰ نفر بوده است.

این در حالی است که با وجود بحران های موجود در جهان و همچنین درگیری های اخیر در سوریه و عراق، ۱۲۰۰۰ نفر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی داشتند و از سوی این کشور درخواست آنها پذیرفته شد. تعداد پناهندگان به کشور استرالیا از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶ در محدوده ای ثابت مانده بود که در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید

کشور استرالیا در راستای پذیرش پناهندگان امکانات و خدمات وسیعی برای حمایت از پناهندگان در نظر گرفته است. متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی می توانند خانواده خود را به عنوان همراه وارد این کشور نمایند. باید توجه داشت افرادی که می خواهند تابعیت این کشور را اخذ کنند پس از اخذ اقامت دائم باید پروسه زمانی به صورت مستمر در این کشور حضور داشته باشند تا بتوانند اقامت دائم خود را تبدیل به شهروندی ، تابعیت و پاسپورت استرالیا نمایند. باید توجه داشت شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی طی دهه اخیر بسیار سخت شده است و کشور استرالیا نیز از پذیرش پناهندگان سر باز می زند و ممکن است با درخواست آنها به هیچ عنوان موافقت نشود.

قوانین پناهندگی در استرالیا و کنوانسیون ژنو

برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی و بر طبق قوانین پناهندگی در این کشور و کنوانسیون ژنو افرادی که ترس از جان در کشور خود دارند که ممکن است به دلایل مختلف از جمله، نژاد، عقیده سیاسی، مذهبی و یا عضو بودن در گروه های اجتماعی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرند و از سمت کشور خود هیچ گونه حمایتی نداشته باشند. در این صورت می توانند برای کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند مثل استرالیا اقدام کنند. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، بر اساس قوانین مصوب ژانویه ۲۰۱۴ افرادی که درخواست پناهندگی می دهند و به صورت غیرقانونی وارد استرالیا می شوند برای بررسی کیس آنها دولت استرالیا آنها را به یک کشور ثالث (عموماً پاپوا گینه نو) منتقل می کند و اجازه اسکان آنها را در کشور دیگری صادر میکند و این افراد نمی توانند در خاک استرالیا در خواست پناهندگی نمایند.

خطرات پناهندگی در استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی یکی از روش هایی می باشد که ریسک و خطرات بسیاری را با خود به همراه دارد و متاسفانه خیلی از افرادی که تمایل به مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی را دارند هیچ آگاهی از خطرات آن ندارند. باید بدانید و آگاه باشید که پناهندگی به استرالیا از طریق دریا با قایق توسط قاچاقچیان صورت می گیرد که در بسیاری از موارد دیده شده است که پناهندگان اعلب توسط قاچاقچی در آب کشته می شوند و به مقصد نخواهند رسید. این مقاله مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و اگر به هر روشی از آن سوء استفاده گردد، شرعا حرام بوده و این موسسه هیچ گونه رضایتی نخواهد داشت. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی معمولا افرادی که با گذراندن مسیر سخت به کشور استرالیا می رسند مورد سوء استفاده قرار می گیرند و جان و مال خود را توسط متجاوزین در معرض خطر قرار می دهند.

طبق آماری که از پناهندگان این کشور به دست آمد، به دلیل سختی ها و خطرات فراوانی که افراد را برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی تهدید می کند، اکثرا از درماندگی زیاد دست به خودکشی می زنند. اگر هدفتان مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی است به شما پیشنهاد می شود برای اینکه در زندگیتان ریسک نکنید و آینده خود را به خطر نندازید، از روش های قانونی اقدام کنید تا با آرامش خاطر قدم بگذارید و با برنامه ریزی درست به اهدافتان برسید.

کشور استرالیا کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان ۱۹۵۱ (کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱) و پروتکل ۱۹۶۷ آن را نیز پذیرفته است، اکثریت افراد متقاضی ویزای پناهندگی را طریق ورود دریایی دریافت کرده اند و توسط کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) مورد شناسایی قرار گرفته شده و با توجه به وضعیت آنها اجازه ورود به این کشور را دریافت می کنند. مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی و درخواست پناهندگی در استرالیا شامل مطالبه پناهندگی و درخواست ویزای حفاظت است. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی به طور کلی افراد باید شرایط پناهندگی را داشته باشند تا از آن ها حمایت شود. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی افرادی که خارج از استرالیا هستند می توانند به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مراجعه نمایند. افرادی که در خاک استرالیا هستند، برای ارزیابی وضعیت خود به وزارت مهاجرت و حفاظت از مرز های استرالیا مراجعه می کنند. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی فرایندی که برای مشخص شدن وضعیت پناهندگی در نظر گرفته می شود، تعیین می کند که آیا فرد شرایط پناهندگی را دارد یا خیر؟ برای پناهندگی در استرالیا با توجه به بررسی وضعیت پناهنده ممکن است ویزای حفاظت صادر شود.

 بمنظور مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی ، بیشتر افراد با ویزای معتبر وارد کشور استرالیا می شوند. فرد در طی مراحل رسیدگی به پرونده ها بازداشت نخواهد شد. افرادی که برای پناهندگی در کشور استرالیا اقدام می کنند و درخواست می دهند، در مرحله اول باید مصاحبه شوند. پس از اینکه درخواست دادند توسط سرویس امنیت ملی تحت بازجویی قرار می گیرند. بازجویی که صورت می گیرد با هدف اینکه هویت شخص مورد تایید است یا خیر و مسیری که برای پناهجو انتخاب کرده است در نظر گرفته می شود. بازجویی نباید طوری باشد که نشان دهد با هدف معینی درخواست داده شده است وگرنه ممکن است پرونده فرد با مشکل مواجه شود. پلیسی که فرد پناهجو را بازجویی می کند باید حس کند که ترس او واقعی بوده و دروغ نمی گوید. برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی فرد پناهجو اگر به دلیل شکنجه جنسی درخواست پناهندگی دارد می تواند انتخاب کند فردی که با او مصاحبه می کند مرد یا زن باشد.

افرادی که دارای شرایط پناهندگی هستند از طریق برنامه ویژه بشر دوستانه حمایت می شوند و ممکن است ویزای محافظت دائم دریافت نمایند. گفتنی است افرادی که بدون ویزای معتبر وارد استرالیا شده اند یکی از ویزاهای موقت شامل حالشان خواهد شد.

کیس های پناهندگی در استرالیا

در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی چهار کلاس ویزای پناهندگی و کمک های بشر دوستانه ( کلاس XB) وجود دارد و کشور استرالیا در این راستا شرایط و کمک های ایده الی را ارائه می دهد. ویزاهای پناهندگی استرالیا شامل موارد ذیل است:

ویزای (۲۰۰ subclass) پناهندگی

اغلب این نوع ویزاها مخصوص افرادی است که در کشور مبدا خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و کشورها من جمله استرالیا اقدام به ارائه اقامت دائم برای آن ها می کنند. متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی بهتر است بدانند افرادی که واجد شرایط اخذ اقامت از طریق پناهندگی شناخته می شوند از سوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) شناسایی شده و به منظور بررسی اسکان مجدد به دولت استرالیا ارجاع داده می شوند .

ویزای ( ۲۰۱ subclass ) پناهندگی

این ویزای پناهندگی مخصوص افرادی است که در کشور خود اقامت دارند و زندگی می کنند و تحت آزار و اذیت قرار دارند و نمی توانند از این کشور برای پیدا کردن پناهگاه به جای دیگری نقل مکان کنند و در کشور مبدا خود زندگی می کنند.

ویزای ( فرعی ۲۰۲ ) حمایت بشر دوستانه

این نوع ویزا ویژه افرادی است که درخواست پناهندگی نداده اند ولی در معرض خطر جدی آزار و اذیت و همچنین تبعیض قرار گرفته اند و از سوی سازمان های بشر دوستانه مورد حمایت قرار می گیرند.

ویزای ( Subclass 203 ) پناهندگی

به جهت پناهندگی در استرالیا افرادی که در کشور مبدا خود با تهدیدات و آزار و اذیت جدی روبرو هستند و به علاوه خانواده آنها نیز در معرض خطر جدی می باشند، می توانند به واسطه این نوع ویزا درخواست اقامت استرالیا را دهند؛ این نوع ویزا یک ویزای فوری می باشد و شرایط پردازش مدارک افراد سریعا انجام می شود دلیل پردازش و صدور این نوع ویزا برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی بر این اساس است که در صورتی که تعللی صورت گیرد زندگی آنها در معرض خطر جدی قرار می گیرد.

ویزای ( Subclass 204 ) زنان در معرض خطر جدی

این نوع ویزا مختص زنانی است که در خارج از کشور مبدا خود زندگی می کنند و بدون سرپرست و همسر به همراه فرزندان خود در معرض خطر جدی همچون سوء استفاده جنسی و آزار و اذیت قرار گرفته اند. اکثر این افراد از سوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد شناسایی شده و به دولت استرالیا جهت حمایت از آنها معرفی می شوند. شایان ذکر است افرادی که به واسطه هر یک از موارد ذکر شده فوق اقدام به مهاجرت نمایند، اجازه دارند هریک از همراهان خود را وارد استرالیا نمایند. فقط این استثنا در مورد ساب کلاس ۲۰۴ وجود دارد که اجازه همراه ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.